facebook  twitter  rss   mail

Nieuws van de Zorg- en Welzijnssector...

ZorgKrant.nl is een onderdeel van het ZorgPortaal.nl netwerk ...

donderdag, 25 mei 2017


Actie. Met wie heeft u een appeltje te schillen van start gegaan

Op 14 maart is de actie. Met wie heeft u een appeltje te schillen, gestart van het Nationale Zorgnummer. De advieslijn voor mensen die zorg of ondersteuning nodig hebben.

De initiatiefnemers van het Nationale Zorgnummer Patiëntenfederatie Nederland, Ieder(in) en MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid, roepen met de actie mensen op hun ervaring en knelpunten te delen. ‘Hoe meer mensen ons laten weten met wie ze een appeltje te schillen hebben, hoe meer mensen we verder kunnen helpen. En door alle knelpunten en vragen over zorg en ondersteuning te verzamelen, hebben wij als belangenbehartigers beter in beeld wat ons te doen staat,’ aldus de initiatiefnemers.

Stel je hebt een fysieke of psychische aandoening en loopt daardoor tegen problemen aan bij je werkgever.  Of je bent het niet eens met de zorgverzekeraar over een vergoeding. Of je verschilt met je arts van mening over de behandeling. Wat doe je dan? Lang niet iedereen weet dat je met vragen of problemen op het gebied van zorg, ondersteuning en participatie terecht kunt bij het Nationale Zorgnummer. Daarom starten de organisaties achter het Nationale Zorgnummer een actie om het nummer breder onder de aandacht te brengen.

Onder het motto: Met wie heeft u een appeltje te schillen? spoort het Nationale Zorgnummer mensen aan via de website of telefonisch 0900 23 56 780 hun ervaringen te delen. Wie belt of mailt krijgt een deskundig advies van een van de medewerkers. En informatie waarmee iemand direct zelf aan de slag kan. Alle vragen en meldingen die binnenkomen, worden door de organisaties achter het Nationale Zorgnummer ook gebruikt voor belangenbehartiging.

Land in
Daarnaast gaat een team van het Nationale Zorgnummer het land in om mensen naar hun ervaringen te vragen en – zo mogelijk - ter plekke verder te helpen. Dat doen ze bijvoorbeeld in winkelcentra, maar ook bij zorginstellingen.

Over het Nationale Zorgnummer
Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- én meldlijn van Ieder(in), MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Patiëntenfederatie Nederland. Dit zijn de koepelorganisaties van patiënten-, cliënten- en familieorganisaties in heel Nederland. Samen met hun partnerorganisaties, geven zij mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben een stem én een steun in de rug.

 

- einde bericht -

 

Bron: Patiëntenfederatie Nederland

 


 

Plaats uw reactie ...

Hieronder bent u in de gelegenheid om uw reactie te plaatsen. Als u niet bent ingelogd dan is er een extra handeling nodig.

U ontvangt na het plaatsen van uw reactie een e-mail die u moet bevestigen. Hierna is uw reactie pas zichtbaar. De opgegeven naam is zichtbaar voor bezoekers. Uw e-mail adres is niet zichtbaar voor bezoekers en is uitsluitend voor eenmalig gebruik.










(advertentie)

Aanvullende informatie bij dit bericht ...

 


Wat u moet weten over de bron en inhoud ...

De informatie binnen deze webpagina is (in de regel) van derden (informatieaanbieder). De juistheid en afkomst van dit bericht is niet voor 100% gegarandeerd. Lees voor informatie onze disclaimer. Berichten die ingaan tegen onze gedragscodes en/of de Nederlandse wetgeving worden z.s.m. verwijderd uit ons systeem. Klik hier om een bericht te rapporteren

(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)